VAIKO LAIKYSENA

TAISYKLINGOS KŪNO LAIKYSENOS UGDYMAS

           ATSIŽVELIGIANT Į ŠIANDIENINĘ SITUACIJĄ BEI ĮVAIRIŲ TYRIMŲ REZULTATUS, PASTEBIMA TENDENCIJA, KAD VAIKAI JAU ANKSTYVAME AMŽIUJE SUSIDURIA SU TAISYKLINGOS KŪNO LAIKYSENOS PROBLEMOMIS. 

Vaikai ir pedagogai vaiką turi mokyti taisyklingos kūno laikysenos nuo pat mažų dienų. Dar ikimokykliniame amžiuje vaikas mokomas taisyklingai sėdėti prie stalo: t.y. sėdėti nenuleidus galvos, krūtinę laikyti tiesiai, pečius vienodame aukštyje, nugara remtis į atlošą. Stalo aukštis turi atitikti kėdės aukštį, kad vaikas, sėdėdamas nesusikuprinęs, alkūnėmis siektų stalo viršų.

       Darželio "Eglutė" siekis - atkreipti dėmesį net ir į nežymius laikysenos sutrikimus ir užkirsti kelią tolimesniam jų progresavimui.

 

          JEIGU VAIKO NEJUDRIOJE APLINKOJE:

1.   Nugara įgaubta, pakumpusi, vaikas susikuprinęs;

2.   Pečiai palenkti į priekį;

3.   Nuleista galva, kiek palinkusi į priekį, nukarę pečiai;

4.   Atsikišusios mentės.

 

         TUOMET REIKTŲ:

1.   Pasiūlyti vaikui pasirinkti patogią padėtį žaidžiant, piešiant, klausantis sekamos istorijos:

                                  x   gulint ant kilimo;

                                  x   sėdint "turkiškai";

                                  x   sėdint ant kamuolio.

 

2.   Kartu su vaiku pažaisti žaidimus - pratimus. Pradėti nuo paprastų ir lengvų pratimų (tiesiog pasitikrinti savo kūno padėtį atsistojus prie vertikalios plokštumos, stebėti veidrodyje), o vėliau pamažu sunkinti. Pratimus atilkti neskubant, o užbaigti atsipalaidavimu.

                                  x   Stovint, užsidėti knygą ant galvos ir vaikščioti išsitiesus, atlikti judesius rankomis, stengiantis nenumesti knygos.

                                  x   Atsistoti suglaustomis kojomis, rankas ištiesti į šalis. Įkvepiant moti rankomis ratais pirmyn, iškvepiant - atgal.

                                  x   Pasiūlykite vaikams, pastovėti prie sienos suglaudus kojas, remiantis kulnais, sėdmenimis, nugara.

                                  x  Prisiminti jūros ošimą, plaukiančius debesis, medžių lingavimą.

                                  x  Esant galimybei, paplaukioti baseine.

 

3. Kalbėtis ir paaiškinti, kodėl yra svarbu išsiugdyti taisyklingą kūno laikyseną. Žinios leidžia vaikui grteičiau suvokti taisyklingos laikysenos etaloną.

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© 2012 Visos teisės saugomos