Meniu
Gegužės mėnuo - smulkiosios motorikos, taisyklingos laikysenos, plokščiapėdystės lavinimas
2015-06-02
Gegužės mėnuo - smulkiosios motorikos, taisyklingos laikysenos, plokščiapėdystės lavinimas

     Kiekvieną mėnesį paskirę kuriai nors sveikatos sričiai lavinti, gegužę didesnį dėmesį atkreipėme į smulkiąją motoriką, taisyklingą laikyseną ir plokščiapėdystę.

   Mokslininkai teigia, kad smulkiosios motorikos lavinimas didina galvos smegenų žievės aktyvumą, todėl gerėja kalba, klausa, rega, dėmesys. Kuo aktyvesni pirštukų judesiai, tuo daugiau stimulų pradėti kalbėti. Nuosekliai atliekant pratimus susiformuoja tikslūs pirštukų judesiai, kurie turi didelę reikšmę rengiant rankytę rašymui. Smulkioji motorika pradedama lavinti nuo pat mažumės, jau kelių mėnesių kūdikis intensyviai žaidžia, liečia, tyrinėja aplinką pirštukais. Mažiesiems (iki 2 metų) rekomenduojama atlikti masažus žaidimo forma - masažuoti pirštelių pagalvėles, delniukus. Vaikui augant pratimai ir žaidimai, masažai sudėtingėja - vaikas suka nykščius, nejudindamas kitų pirštukų arba vaikutis skaičiuoja pirštukus, paliesdamas nykštį.

Smulkioji motorika lavinama ir įprastiniais ugdymo būdais - lipdymu, piešimu, popieriaus karpymu, įvairaus dydžio karolių varstymu, sagų segimu, smulkiųjų detalių rūšiavimu, užtrauktuko užsegimu. Ypač vaikams patinka eilėraščiai ar pasakos, skirtos pirštukams miklinti.

Varna Veronė - juda 5 pirštukas,

Šarka Petronė - juda 4 pirštukas,

Vilkas Motiejus - juda 3 pirštukas,

Zuikis Baltramiejus - juda 2 pirštukas,

O lapė Kotryna su visa šeimyna - juda 1 pirštukas,

Pašmurkšt į karklyną - visi pirštai susigniaužia į kumštį.

Ne ką mažesnis dėmesys turi būti atkreiptas ir į plokščiapėdystės, taisyklingos laikysenos lavinimą. Dėl netaisyklingos laikysenos kenčia nemažai mokyklinio amžiaus vaikų, tad jau ankstyvame amžiuje būtina ugdyti taisyklingos laikysenos įgūdžius, taisyti netinkamus įpročius, atlikti tikslingus pratimus.

Tokiais ir kitokiais pratimais, pasakomis, žaidimais, idėjomis auklėtojos dalijosi viena su kita, rodė žaidimus su vaikučiais darželio bendruomenei. Į veiklas buvo įtraukti ir tėveliai, kurie išbandė ne tik įprastas priemones, bet ir auklėtojų pačių kurtas bei pagamintas priemones.


Priedai:
Nuorodos