Meniu
Edukacinės erdvės

SENSORINIS KAMBARYS-tai kambarys, skirtas nervingesniems, jautriau į aplinką reaguojantiems, turintiems elgesio ir emocijų sutrikimų, vaikams. Sensoriniame kambaryje vykdoma individuali veikla su specialistais. Sensoriniame kambaryje yra parinktos specialios priemonės-burbulų vamzdis, šviesos pluoštelių užuolaida, akvariumas su medūzomis, šviečiantis kubas, kurios veikia raminančiai, normalizuoja pojūčius, užtikrina vaizdinę ir lytėjimo stimuliaciją. Vaikai čia gali pailsėti ant sėdmaišių, paklausyti ramios muzikos, kurią keičia miško, jūros ošimo, paukščių čiulbėjimo garsai.

STEAM LABORATORIJA-tai erdvė, kurioje vaikai turi galimybę ugdytis gamtos pažinimo (science), technologijų (technology), inžinerijos/konstravimo (engineering), menų (art) ir matematikos (mathematics) srityse. Laboratorijoje priemonės yra sudėliotos į lentynas atitinkamai pagal kiekvieną sritį: gamtosauginiam ugdymui- didinamieji stiklai, mikroskopai, piltuvėliai, pipetės, žiūronai ir kt.; inžineriniam ugdymui – lego konstruktoriai, La Q konstruktoriai, magnetiniai konstruktoriai, vinys, varžtai, plaktukai, kinetinis smėlis, ir kt.; matematiniam ugdymui - matavimo šaukštai, indai, liniuotės, matavimo juostos, sagos, geolenta ir kt.; meniniam ugdymui – modelinas, pučiami flamasteriai, kreidutės, plastelinas ir kt. Mokytojai, suplanavę tyrinėjimams skirtas veiklas lauke, pagal poreikį pasiima priemones ir išbando kuo įvairesnes tyrinėjimo veiklas.

BIBLIOTEKA-tai erdvė su minkštais baldais, gražiomis iliustruotomis knygelėmis, kurioje vaikai pirmą kartą susipažįsta su knyga. Šioje ramybės oazėje net ir patys mažiausieji mėgsta pavartyti knygeles, pasakoti istorijas, atsipūsti po aktyvios veiklos.  Bibliotekoje knygos suskirstytos pagal tematiką-knygos mažiausiems, gamtos mylėtojų knygos, knygos kodėlčiukams, eilėraščiai, knygos su užduotėlėmis, knygos apie Lietuvą. Bibliotekoje taip pat galima rasti stalo žaidimų, dėlionių, jei nuo skaitymo pavargsta akelės.

 

NYKŠTUKŲ KEPYKLĖLĖ- tai erdvė, kurioje vaikai mokosi elgtis savarankiškai ir ugdosi visam gyvenimui reikalingus valgio gaminimo ir valgymo įpročius. Gaminti maistą vaikams patinka, jie didžiuojasi savo gebėjimu ir pasiektu rezultatu. Šioje erdvėje vaikai gali tyrinėti, ekperimentuoti, patys kurti, dalintis tradiciniais šeimos receptais.

SPORTO SALĖ. Sporto salė atnaujinta sporto rėmimo fondo lėšomis, parašius projektą „Sportas man, tau ir kaimynui“ ir sudarytos sąlygos sportuoti ne tik darželio vaikams, bet ir neįgaliems žmoniems, vietos bendruomenei. Sporto salėje vyksta užsiėmimai vaikams du kartus savaitėje. Tačiau papildomai vedamos jogos pamokėlės, futbolo treniruotės, sportiniai šokiai. Bendradarbiaujama su Trečiu universitetu, kuris taip pat atlieka mankštos ir kitas sveikatingumo veiklas.

DARŽAS-tai edukacinė erdvė, skirta stebėti augalų audimo procesą, suprasti sėjimo, daiginimo, sodinimo, auginimo ypatumus. Šioje erdvėje įrengtos 6 pakeltos lysvės, kuriose vaikai turi galimybę auginti daržoves, gėles, prieskonines daržoves. Vaikai patys prižiūri savo grupės daržus, sodina, laisto, ravi ir taip stebi augimo procesą, daro išvadas.

 

VABALŲ VIEŠBUČIŲ ALĖJA-tai alėja, kurioje yra įvairaus dydžio vabalų viešbučiai. Vienas pagrindinių tikslų kuriant šią erdvę – supažindinti vaikus su vabzdžių gyvenimu ir tokiu būdu tyrinėti natūralią aplinką. Vabalų viešbučiams pagaminti naudojamos įvairios gamtinės medžiagos: medžių kaladėlės, seni kelmai, šakos, nendrės, šiaudai, kankorėžiai, lapai, žievė ir pan. Medienai pūvant, tikimasi, kad vieni vabzdžiai tą namelį paliks, bet atsikraustys kiti, tad viešbučio gyventojai nuolat keisis. Vieni čia maitinasi, kiti slepiasi ar žiemoja, treti dauginasi.

PAUKŠČIŲ ALĖJA - tai erdvė, kurioje vaikai turi galimybę pažinti paukščius, jų gyvenimo būdą, įpročius, pomėgius. Inkilų alėjoje yra įvairaus dydžio ir formos inkilų, kuriuos gamino visa darželio bendruomenė. Pagal tai, kokie yra inkilo matmenys, nurodoma, koks paukštelis gali apsigyventi. Alėjoje yra paukščių stendas, panaudojus QR kodus, galima išgirsti paukščių čiulbėjimo garsus.

BASŲ KOJŲ TAKAS-tai pojūčių takas, kuriuo keliaujama basomis kojomis. Vaikščiodami taku ir patirdami skirtingas faktūras (smėlį, samanas, akmenukus, konkorėžius, medį ir kt.), vaikai stiprina savo imuninę sistemą, masažuoja pėdose esančias nervines organizmo zonas. Basų kojų tako viduryje yra žymeklis, rodatis šiaurės, pietų, vakarų ir rytų kryptis. Aplink žymeklį sudėliotas saulės laikrodis. 

MENŲ IR KNYGŲ ERDVĖ-tai erdvė, kurioje vaikai turi kūrybinę laisvę, jaučia spontaniškos improvizacijos bei kūrybos džiaugsmą. Erdvėje yra įrengtos lauko kreidinės lentos ir lipnios juostos piešimo lenta skirta piešti su guašu. Vaikai neįprastai naudoja įvairias medžiagas, ieško naujų idėjų, savito rezultato. Erdvėje taip pat įrengta lauko bibliotekėlė. Vaikai gali prisėsti ant lauko baldų ir pavartyti knygelę lauke, neįprastoje vietoje. Jei knygelė labai patinka, suteikta galimybė parsinešti ją namo, o savo mėgstamą knygą atnešti iš namų ir palikti draugui.

 

LAUKO KLASĖ (KUPOLAS)-tai lauko tyrinėjimų erdvė. Metų eigoje kupolas turi skirtingą tikslą. Rudenį kupole įrengiamos gamtinės medžiagos dirbtuvės. Vaikai ruošiasi rudenėlio šventei, gamina priemones iš daržovių, vaisių, miško gėrybių, jas tyrinėja. Žiemą kupole įrengiama Senelio šalčio rezidencija, papuošiamos kalėdinės eglutės, rengiamos šventės, arbatos gėrimo ceremonijos. Pavasarį dominuoja pilietiškumo tema, minimos įsimintinos dienos (Vasario 16, Kovo 11, Knygos diena ir pan.), rengiamos vaikų priešinių darbų parodos.  Vasarą – tai smulkiosios ir stambiosios motorikos lavinimo erdvė. Vaikai naujų įgūdžių įgauna konstruodami, savaip dėliodami detales, eksperimentuodami. Kupole atsiranda tam pritaikytos priemonės (lavinamosios lentos, kaladėlės, konstruktoriai).

LAUKO KLASĖ - tai erdvė, kurioje vaikai gali atlikti visas norimas užduotis jau ne uždaroje, bet atviroje lauko erdvėje. Čia vaikai gali piešti, spalvinti, eksperimentuoti, tyrinėti gamtos objektus, žaisti žaidimus, skaičiuoti, rašyti, atilkti kitas kūrybines veiklas. Ugdymas lauke - tai puiki galimybė susipažinti su gamta, patirti pažinimo džiaugsmą. 

SODAS. Darželio sode galima rasti vaismedžius (obelį, kriaušę, trešnę, persiką ir kt.) ir vaiskrūmius (serbentus, avietes, šilauoges ir kt.) ir informaciją apie juos. Sunku įsivaizduoti sodą, kuriame nedūgztų bitutės, todėl čia vaikai randa ne tik avilį, bet ir viską ką galima pagaminti iš bičių sunešto medaus-žvakes, bičių duonelę, žiedadulkes, medų ir kt. 

 

Nuorodos